Halory Goerger

1. Od kuda krećeš i kako?

Uvijek sam se osjećao kao potpuni autsajder u ovom polju. No to mi nikad nije smetalo, pogotovo u Francuskoj gdje kazalište ima dugu i snažnu tradiciju koja nema gotovo nikakve veze s mojom praksom. Koliko ja znam, kazališta su najpogodnija mjesta za izvedbe, ali to je samo slučajnost. Opremljena su bolje nego primjerice nogometna igrališta, no to se možda i promjeni.

2. Kojim putem ideš?

Nemam formalnog umjetničkog obrazovanja. Sve moje studije (književnosti, lingvistike i medija) dio su mog umjetničkog projekta. Započeo sam individualnim izvedbama u svom domu za odabranu publiku, nastavio u malim nezavisnim kazalištima uz pomoć suvremene plesne scene. Doslovno sam učio na pozornici u suradnji s prijateljima i kolegama. Smatrali smo da je sve što radimo originalno i novo, što naravno nije bilo točno. U nekim aspektima nedostatak obrazovanja dobro me obrazovao. No to također znači da gubim dosta vremena pokušavajući sve samostalno dokučiti.

3. Kamo želiš stići u svom radu?

Umjetnost (odnosno ono od čega se umjetnost stvara, sama srž ideje) se u zadnje vrijeme teško nalazi. Čini se kako je većina nas traži na vrlo udaljenim mjestima. No, to je dobro. Uvijek mi je drago vidjeti da smo našli ples u kupusu, glazbu u zvuku trutova i kazalište u tvornici.

Halory Goerger bavi se s nekoliko manjih poslova (performer, tvorac videa, pisac) da bi financirao svoju strast, odnosno prodavanje šibica na Božić po ulicama prekrivenima snijegom. Sanja predstave i instalacije umjesto građenja kuća jer je tako bolje za sve. Radi na povijesti ideja jer je, kada se on pojavio, sve već bilo zauzeto. U svim svojim pokušajima apsolutna oskudica koketira s formalnom strogošću blagoslovljena lagodnim odnosom s umjetničkom praksom i brigom da izvuče živu glavu. Jedan je od osnivača privremene autorske kompanije France Distraction. France Distraction, A-tim suvremene umjetnosti, započinje svoj pohod pokoravanja velikog nepoznatog, od bijele kocke do crne sobe, svježinom osvježivača i svečanošću pape. Konstrukcijama, videima, interaktivnim uređajima, slikama, instalacijama, pisanjem ili glazbom, France Distraction uzima najviše od svake prilike, bilo da se radi o skromnim materijalima ili onim dragocjenima. Estetička crta koje se otkriva u njihovom radu slična je sportskom igralištu gledanome odozgo. Proksemija i slobodne asocijacije leže u središtu ovog stalno-promjenjivog, vedrog ishoda, koji lagano poguruje granice umjetničke prakse.

 



Leave a reply

Name (required)

Website